Despre cum e să ai propria firmă (continuare)

Interviu cu Voicu STOICIU, CEO şi proprietar al firmei E-concept

Partea a II-a

9. Cum s-a făcut firma remarcată de-a lungul timpului? Ce activităţi de PR desfăşuraţi?

În principiu, am încercat să ieşim în piaţă, marşând pe această poveste unică pe care o avem şi pe dorinţa noastră de a ne ajuta clienţii să rămână unici. Practic, tot ceea ce am făcut a fost construit pe această strategie de a demonstra tuturor că E-concept este altfel decât restul companiilor. Din punct de vedere al acţiunilor specifice, sigur că avem o prezenţă destul de bună în zona online, iar, în plus, participăm la tot felul de evenimente din domeniul IT sau business, ca şi expozanţi, participanţi, chiar şi ca vorbitori. O suită de evenimente la care am participat în ultimul an este suita Business Days, care s-a desfăşurat la Timişoara, la Braşov şi urmează să se desfăşoare şi la Bucureşti. Iar din punct de vedere al evenimentelor din zona IT, discutăm de, nu ştiu, Social Media Summit, How To Web şi aşa mai departe.

10. Cât de dezvoltat crezi că este domeniul PR în România?

Depinde de categoria în care încadrăm compania, adică dacă mergem pe o împărţire simplă, respectiv companii mici, companii medii şi companii mari, cu o structură naţională şi multinaţională, cred că este un spaţiu mare, gol, în zona de PR, cel puţin pe noile canale – mă refer, cu precădere, la mediul online.

Iar în rest?

Cred că cei care au venit cu modele de business din Vest sau din Statele Unite au ştiut foarte bine ce să facă în zona asta şi au setat un trend, iar ceilalţi, care aspiră la ceea ce fac companiile, să zicem, mai mari şi mai bătrâne în domeniu, încearcă să recupereze terenul pierdut.

11. Cum crezi că stăm cu pregătirea specialiştilor în PR?

Din păcate este un domeniu foarte tânăr la noi în ţară şi cred că cei care, în momentul de faţă, activează în acest domeniu fie au făcut şcoala în Vest sau în alte ţări, respectiv Statele Unite, fie au activat în companii în aceste ţări, ca atare au reuşit să acumuleze un nivel de know-how pe care să-l pună în practică. În ceea ce priveşte tinerii care încearcă să se pregătească în acest domeniu, cred că ar trebui foarte mult să se orienteze spre câştigarea unei experienţe, stând pe lângă unul din cei care au practicat cu adevărat PR-ul într-o zonă mult mai dezvoltată decât România.

12. Ce părere ai despre rolul social media ca instrument de PR-marketing, atunci când este vorba despre o companie?

Dacă discutăm de o companie de consumer goods sau cu orientare spre consumer market, sigur că acesta este un rol foarte, foarte important, prin faptul că îi dă acces la un public ţintă foarte mare, mult mai structurat decât, să zicem, offset, şi care poate fi, bineînţeles, măsurat mult mai uşor şi cu rezultate mai concrete.

Din perspectiva unei companii din zona business-to-business, cred că cel mai bun lucru pe care îl poate obţine aceasta din zona social media este awareness.

13. Cât de important este, în opinia ta, să ţii pasul ca şi companie cu tot ce înseamnă „tehnicile 2.0” în PR şi marketing?

Din perspectiva unui antreprenor, sigur că poziţia pe care o am este că în orice domeniu trebuie să foloseşti la maxim resursele pe care le ai. Ca să înţelegi că ai nişte resurse la îndemână, bineînţeles că trebuie să cunoşti foarte bine acele resurse. Ca atare, cred că este foarte important să fii la curent întotdeauna cu ultimele trenduri şi ultimele tehnologii, chiar dacă nu le foloseşti în acest moment, dar cel puţin le ai în vedere pentru strategia ta din viitor.

14. Cu ce v-au ajutat pe tine şi pe E-concept, în mod concret, mijloacele social media?

Exact pentru zona de care aminteam, cea a awareness-ului. Fiind în zona dezvoltării de soluţii custom business-to-business, am reuşit să ne facem cunoscută povestea şi să ieşim către un target mai calificat şi mai larg ca şi spectru cu povestea noastră.

15. Ne poţi da exemple de mijloace social media folosite?

Am folosit, în principiu, toate canalele standard, adică Facebook, LinkedIn, Twitter. Pe Facebook am încercat să ţinem legătura cu „fanii” noştri, creând o atmosferă relaxată şi foarte plăcută. În zona de LinkedIn am încercat să livrăm conţinut de valoare, pe care l-am considerat noi „willing to share”, atât pentru potenţialii noştri clienţi, cât şi pentru competiţie, adică am învăţat nişte lucruri pe care le-am împărtăşit cu restul lumii, iar pe zona de Twitter, sigur că volatilitatea fiind foarte mare, am încercat să stăm în zona de „very powerful status updates”.

Mulţumim, Voicu!

***Interviu realizat de Sabina Stoiciu***

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s