Despre cum e să ai propria firmă

Interviu cu Voicu STOICIU, CEO şi proprietar al firmei E-concept

foto: Voicu STOICIU

Partea I

1. Cum şi când te-ai hotărât să îţi înfiinţezi propria firmă? Ce motivaţie ai avut?

            Am început de la o vârstă fragedă – aveam 18 ani la vremea respectivă – şi m-am hotărât, deoarece aveam o echipă de colegi, cu care participasem deja la ceva concursuri şi mi s-a părut că ne descurcăm bine împreună. Aşa că m-am gândit că am putea să câştigăm şi nişte bani din ceea ce facem.

2. Care erau circumstanţele (sociale, economice) în care ai luat această hotărâre?

            Se întâmpla în anul 2000, eram în clasa a XII-a, iar mediul era oarecum „dubios”, în sensul că, din punct de vedere al sectorului în care voiam noi să operăm, totul era la un crud şi fraged început. Considerând că tehnologia avea să joace un rol important în rândul companiilor din România, am încercat să ne găsim un loc în această nişă.

3. Cât de mare consideri că este riscul pe care ţi l-ai asumat?

            Având în vedere că decizia de înfiinţare a firmei a însemnat multe sacrificii din partea mea pe plan personal, dar şi pe celelalte planuri care erau în desfăşurare la momentul respectiv, riscul a fost destul de mare. Însă dacă mi-ai adresa întrebarea dacă aş face-o din nou, răspunsul ar fi, categoric, da!

4. Te-ai gândit ce ai fi făcut, dacă ai fi eşuat?

            Probabil că aş fi luat-o de la capăt.

5. Cu ce se ocupă, mai exact, firma E-concept?

            E-concept dezvoltă soluţii software custom pentru companiile medii şi mari de pe piaţa din România. O face, pentru că noi considerăm că fiecare companie este unică şi a ajuns în poziţia de piaţă, în care este acum, prin dezvoltarea unui set de procese de business interne unice. Însă, în momentul în care compania alege implementarea unei soluţii software, îşi va alinia procesele la acea soluţie, lucru ce îl poate face, foarte uşor, orice competitor. Rezultatul: competivitate mare la capitolul preţ, ceea ce, ştim cu toţii, că în momentul de faţă nu mai este neapărat un obiectiv de business. Obiectul nostru de activitate adevărat este să ne ajutăm clienţii, să ajutăm companiile să rămână unice.

6. Ce fel de clienţi aveţi?

            Clienţii noştri sunt reprezentaţi de companii medii şi mari, care activează pe piaţa din România, fie că sunt companii naţionale sau multinaţionale, şi care au anumite procese de business dezvoltate, astfel încât să poată să solicite şi să implementeze soluţii software integrate.

7. Cât de mare este firma E-concept, câţi oameni lucrează în cadrul ei şi care este structura firmei?

            În momentul de faţă, în compania E-concept sunt implicaţi 15 oameni. Sigur că sunt împărţiţi pe mai multe departamente; sunt departamente de dezvoltare, departamente de suport şi implementare, departament de infrastructură, de vânzări…

8. Care sunt realizările de care eşti mândru în calitate de proprietar şi CEO al firmei?

            O creştere constantă de 30% pe an în ultimii trei ani, din punct de vedere al cifrei de afaceri, evident, o creştere şi o îmbunătăţire din perspectiva portofoliului de clienţi pe care-i avem şi a faptului că odată ce am început o relaţie comercială cu un client, respectiv partener de-al nostru, ea continuă şi în ziua de astăzi; consider că este una din cele mai mari realizări, prin faptul că am reuşit să ne ducem la bun sfârşit, cu succes, misiunea pe care ne-am asumat-o.

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s