Hmmm… Ar trebui să mă „brand-uiesc” mai mult…

Am postat nu demult informaţii despre Facebook şi siguranţa datelor personale, în care am amintit şi de faptul că din ce în ce mai mulţi angajatori folosesc Facebook-ul, dar şi alte reţele sociale, precum Twitter sau LinkedIn, pentru a căuta date despre potenţialii angajaţi. În urma a ceea ce găsesc, vine şi decizia: angajăm sau nu angajăm:

sursa: mashable.com

Întrebarea este câţi dintre noi postăm date personale care să ne susţină imaginea pe care vrem să o avem în faţa angajatorului? Câţi dintre noi postăm informaţii relevante pentru domeniul de care ne arătăm interesaţi? Câţi dintre noi ne corelăm toată activitatea de pe reţelele de socializare (şi aici mă refer la poze, la status-uri, la like-uri, la share-uri, la tot conţinutul pe care îl manevrăm) cu impresia pe care vrem să o lăsăm despre noi în viaţa reală şi, mai ales, în sfera profesională?

Nu ştiu câţi dintre noi vedem profilul de pe Facebook ca pe un spaţiu relativ personal, folosit pentru a comunica cu prietenii noi sau vechi sau pentru a împărtăşi informaţii despre unde am mai fost în vacanţă, şi câţi realizăm că este, de fapt, o piaţă pe care ne putem prezenta pe noi înşine ca pe nişte bunuri de marketing. Când dau un like la ceva, nu stau să mă gândesc imediat la ce ar putea zice obiectul like-ului despre mine. Reacţionez impulsiv. La fel ca atunci când dau share la ceva ce îmi place. Şi asta poate pentru că mă gândesc că mă adresez în special celor pe care îi am în reţeaua de prieteni. Nu mă gândesc la ce ar putea desluşi viitorul meu angajator din like-ul sau share-ul meu de la un moment dat.

Nu sunt de părere că ar trebui să ne creăm profile artificiale. Chiar dacă suntem „supravegheaţi” îndeaproape. Până la urmă, profilul tău de Facebook este o bucată din tine. Atât timp cât tot ce postezi este adevărat şi eşti ceea ce vrei să pari. Dacă stai să triezi toate informaţiile care pornesc de la tine, având grijă ca nu cumva să scape ceva ce nu este strict profesional, ajungi să fii doar un produs de marketing. Angajatorii mai citesc şi printre rânduri – dacă pui poze din călătorii, poate însemna că eşti o persoană umblată, cu deschidere spre alte culturi. Dacă pui poze de la un concert, înseamnă că ai o viaţă socială. Dacă pui poze cu familia, înseamnă că ştii să o preţuieşti. Şi sincer cred că toate acestea nu pot avea un efect negativ. Secretul stă însă în găsirea unui echilibru între toate tipurile de informaţii postate. Iar cine nu înţelege asta ca angajator şi caută un produs de marketing, cred că ar trebui să se gândescă dacă vrea să angajeze un robot.

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s