Cum să blog-uim în mod business – sau ce greşeli trebuie să evităm

Chiar dacă mulţi dintre noi avem blog-uri personale şi nu business,  informaţiile de mai jos mi se par foarte utile. Ele se referă cu precădere la blog-urile companiilor, dar unele principii se aplică şi la blog-urile personale.

Ce trebuie să evităm când avem un blog al companiei

  1. Păi, în primul rând nu ar trebui să ne tratăm blog-ul ca şi când ar fi un centru de presă sau o prelungire a acestuia. Nu au ce să caute comunicate de presă pe blog, acesta fiind un spaţiu de comunicare în două direcţii, în timp ce comunicatele de presă reprezintă un tip de comunicare unidirecţională. Blog-ul de succes ar trebui să conţină informaţii şi păreri despre sectorul de activitate al companiei, fragmente din timpul unei zi obişnuite de lucru în companie, sfaturi şi „artificii” din experienţa proprie, utile pentru cititori. Iar limbajul trebuie să nu fie impersonal sau prea formal.
  2. Altă greşeală este că nu postăm în mod regulat. Ideal ar fi să postăm câte ceva de mai multe ori pe săptămână şi conform unui anumit orar. Pentru asta ar fi util să avem mereu câteva idei de subiecte în minte, iar ceea ce e important e să fim atenţi la tot ce mişună, pentru că orice poate constitui subiect de blog.
  3. Dacă nu facilităm comunicarea pe blog, înseamnă că facem ceva greşit. Din moment ce blog-ul reprezintă o comunicare în două direcţii, este nevoie de interacţiune cu cititorii. Ei trebuie încurajaţi să îşi exprime părerea cu privire la anumite probleme sau post-uri de pe blog, iar din partea noastră, a posesorilor de blog, ar fi frumos să le răspundem la ce au scris. Astfel blog-ul prinde viaţă. Tot aici ar fi de menţionat că se presupune să ne dăm şi noi, la rândul nostru, cu părerea pe alte blog-uri sau site-uri.
  4. Conţinutul de pe blog trebuie să fie uşor de descoperit şi de accesat. Pentru asta există câteva posibilităţi: să incluzi adresa blog-ului pe site-ul companiei sau pe cărţi de vizită, să te foloseşti de Facebook sau Twitter pentru a-i înştiinţa pe cititori că ai mai postat ceva şi pentru a-i ajuta să poată să share-uiască informaţia de pe blog, să incluzi cât mai multe cuvinte-cheie relevante în titurile post-urilor, pentru a optimiza găsirea blog-ului cu motoare de căutare.
  5. Ultimul tip de greşeală des întâlnită este că vrem să obţinem marea cu sarea peste noapte, adică ne aşteptăm la prea mult într-un timp prea scurt. Blog-urile au nevoie de timp ca să prindă viaţă şi ca să reuşească să adune o comunitate de cititori. Uneori poate dura şi până la un an până ca un blog să fie cunoscut cu adevărat. Ideea e că nu trebuie să îţi pierzi speranţa, ci să continui să postezi conţinut valoros şi te adresezi mereu ca şi cum te-ar asculta cineva, chiar dacă nu ai prea mulţi cititori la început.

 

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s