Hotel Chocolat – Cum să faci lumea să saliveze după ciocolată în mediul online

sursa: sense & serendipity

Hotel Chocolat este un brand de ciocolată fină din Marea Britanie, care are peste 55 de magazine în ţara de origine şi 5 magazine în Statele Unite şi în Orientul Mijlociu.

În anul 2007, compania a lansat o campanie de PR online, al cărei scop era să consolideze identitatea online a brand-ului, să îmbunătăţească rezultatele căutării online (SEO) şi să atragă trafic către site-ul Hotel Chocolat. Fiecare element al campaniei online avea o dimensiune participativă care a dus la crearea angajamentului emoţional faţă de brand şi a făcut să se vorbească tot mai mult despre brand.

Hotel Chocolat s-a folosit de imediata apropiere a sărbătorii de Paşte, lansând o serie de activităţi aflate în legătură cu aceasta. Blogger-ilor şi jurnaliştilor influenţi din mediul online li s-au oferit ouă de ciocolată de Paşte pentru a le degusta. Reacţia a fost cea sperată: o serie de comentarii pozitive la adresa brand-ului şi a calităţii lui s-a împrăştiat pe web, iar „degustătorii” au devenit susţinători ai brand-ului. Audit-ul online a identificat un public format din iubitori de ciocolată, gurmanzi, consumatori de vin şi grupuri de mămici, în toate aceste segmente fiind identificaţi lideri de opinie şi subiecte de maxim interes, care le-au facilitat celor de la Hotel Chocolat o abordare „la ţintă”.

O acţiune specifică a fost vânătoarea de ouă de Paşte (the Easter egg hunt). Blogger-i influenţi şi publicaţii importante au primit câte un set de întrebări legate de sărbătoarea de Paşte, pentru a-l posta pe site. Cititorii trebuiau să răspundă la întrebări căutând soluţia online, iar rezultatele obţinute formau un cod care se introducea pe site-ul Hotel Chocolat. Toţi participanţii înregistraţi cu succes intrau în tragerea la sorţi pentru un coş de Paşte, iar fiecărui partener (site sau blogger) i s-a promis că va avea câte un câştigător.

sursa imaginii: love that chocolate

Ceea ce a mai făcut Hotel Chocolat ca parte a campaniei online a fost să creeze un ghid de Paşte pentru familii. Scopul acestuia era să obţină angajamentul emoţional al familiilor, având în vedere că Paştele este o sărbătoare care se sărbătoreşte cu familia şi este, totodată, o sărbătoare în care fiecare, mic sau mare, găseşte bucurie. Ghidul a fost distribuit publicului ţintă, prin intermediul mămicilor-blogger-iţe şi pe site-urile pentru părinţi.

sursa imaginii: chocablog

Parte a campaniei a fost şi un grup de Facebook al Hotel Chocolat, care a adunat rapid un număr mare de membri. Fiecare pas al campaniei online a fost susţinut prin SEO PR. Toate comunicatele de presă au fost optimizate prin cuvinte-cheie relevante şi link-uri către site-ul Hotel Chocolat.

Rezultatele campaniei? Într-o perioadă de 6 săptămâni au apărut 100 de materiale online cu conţinut pozitiv despre Hotel Chocolat, iar blogger-ii au făcut mai multe redirecţionări, care au permis poveştii Hotel Chocolat să se împrăştie. Vânătoarea de ouă de Paşte a avut un succes foarte mare, cu aproape 4.500 de înregistrări pe site-ul firmei. Ea a avut 9 site-uri partenere şi a beneficiat, datorită unicităţii ei, de o acoperire mare în blogosferă, dar şi în media tradiţională. SEO PR-ul a îmbunătăţit rezultatele căutării despre Hotel Chocolat pe Google prin faptul că s-a facilitat afişsarea recomandărilor şi comentariilor pozitive despre brand, la introducerea anumitor cuvinte-cheie. La căutarea informaţiilor despre Hotel Chocolat, 23 din cele 100 de rezultate se refereau la campania online recentă.

Surse de informare: 1, 2 & 3

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s