Ce au în comun serviciile funerare, vrăjitoarele, Isus Hristos, Fecioara Maria şi Papa Ioan Paul al II-lea?

Dacă răspunsul vostru se referă la ceva legat de religie, atunci n-aţi ghicit.

Răspunsul corect este: Facebook-ul. Da, se pare că în aceste vremuri 2.0, când totul trebuie să fie prezent şi în online ca să existe, nici cei/cele de mai sus nu fac excepţie. Asta am descoperit printr-o căutare pe Facebook, introducând la întâmplare acele nume de persoane sau companii de mai sus, pe care nu mă aşteptam neapărat să le găsesc acolo. Mintea mea spunea ceva de genul „Să vezi numai că cineva chiar s-a gândit să facă profilul ăla … „. Şi s-a gândit. Să-mi scuzaţi critica şi ironia, mai ales dacă le consideraţi neîntemeiate, dar la ceea ce am găsit chiar nu m-am putut abţine.

  Se pare că cei din domeniul serviciilor funerare au considerat că este util să aibe profil pe Facebook. Foarte practic, de altfel – moare cineva din jurul tău, deschizi repede laptop-ul sau tableta, dai un search pe Facebook şi cauţi o companie de servicii funerare. Dai like, ca să ştie şi alţii cine are sicrie mai bune şi cine îngroapă mai frumos.

Sunt curioasă cum ar arăta conţinutul companiei de pe Twitter …

 

Vrăjitoare din toate colţurile României, uniţi-vă! Acum aveţi o comunitate pe Facebook, unde puteţi să daţi share şi like la vrăji şi farmece. Puteţi să trimiteţi cereri de prietenie altor vrăjitoare pe care aţi avut ocazia să le cunoaşteţi la un eveniment. Puteţi rămâne la curent cu ce mai fac vrăjitoarele preferate sau cele concurente. Puteţi să vă promovaţi serviciile în mediul online. Interesant ar fi dacă există ceva vrăji pentru a obţine mai multe like-uri.

 Chiar şi credinţa capătă noi dimensiuni în era 2.0. Jesus ChristPublic Figure este şi El pe Facebook, ca să primească rugăciunile şi preaslăvirea muritorilor într-o manieră modernă. Înţeleg, până la un anumit punct, că este şi asta o formă de adoraţie în concepţia unora.  Dar vă rog să îmi iertaţi concepţia învechită, conform căreia dacă ai ceva să Îi spui Mântuitorului, o faci în gând sau cu voce tare, acasă sau la biserică, dar nu online. Nu ştiu dacă va reacţiona dacă Îi scrii pe Facebook „the Earth is going to end, can You stop it?”. Zic şi eu.

Pe lângă Isus Hristos, şi Fecioara Maria are pagină de Facebook. Repet, şi aici înţeleg până la un punct că este vorba de o formă de adoraţie. Dar să citeşti ceva de genul Blessed Virgin our Mother Mary Immaculate added a new photo mi se pare de-a dreptul bizar. Deja mi-o imaginez pe Fecioara Maria stând şi upload-ând poze pe Facebook, ceea ce, să recunoaştem, este total absurd.

 

 Interesante mi se par unele comment-uri de pe pagina Fecioarei Maria: „Thank you Mary for giving us your son” (din nou, nu cred că Sfânta Fecioară stă să citească aceste comment-uri!), la care s-a răspuns „It was God the Father who gave us the Son, not Mary. He just used her to do it”. Deci deja intrăm în dispute serioase aici, nu glumă!

 

 

Last but not least, chiar şi Papa are pagină de Facebook. Sau pagină despre el, cum vrem să o luăm, pentru că am dubii serioase în privinţa faptului că el şi-a creat şi îşi administrează pagina de Facebook. Dacă suntem optimişti, am putea să lăudăm iniţiativa religiei de a ţine pas cu vremurile. Dacă suntem mai cârcotaşi de felul nostru, ne putem întreba dacă e normal ce se întâmplă.  Dar probabil că „normal” e o noţiune ce ţine, până la urmă, de concepţia fiecăruia.

Sursa imaginilor: Facebook.

Lasă un răspuns

