Finalurile neaşteptate şi efectele lor

În timp ce îmi făceam turul de dimineaţă prin lumea Web-ului, am dat de un videoclip foarte interesant. Vă las pe voi să îl vedeţi şi să vă faceţi o părere:

Reclamă cu final surprinzător

Pe măsură ce mă uitam la videoclip, eram chiar curioasă care e finalul şi scopul lui. Trebuie să recunosc că nu mă aşteptam deloc la finalul care a urmat. Mă gândeam că o fi ceva comic, cu tipul care visează în mijlocul zilei, susţinând prin felul lui de-a fi eu ştiu ce produs sau ce idee haioasă. Dar nu aş fi ghicit niciodată că e vorba de una din reclamele pentru avertizarea asupra pericolului cancerului la sân. Am văzut tot felul de reclame din gama asta şi, din câte îmi aduc aminte, cam toate erau pe un ton serios-emoţionant care voia să atragă atenţia asupra gravităţii fenomenului.

Reclama asta, în schimb, face apel la umor şi la o dimensiune mai intimă – o dimensiune dublă, din câte aş  spune. Pe de o parte se adresează femeilor care, să recunoaştem, nu sunt indiferente atunci când reuşesc să atragă atenţia bărbaţilor – o regulă valabilă pentru un mare număr din fiicele Evei, chiar dacă nu pentru toate. Pe de altă parte, aprinde o „luminiţă” şi în mintea bărbaţilor care, văzând reclama, ar putea să conştientizeze că dacă prietena/iubita lor nu e atentă cu problema cancerului la sân, pasiunea lor pentru acest detaliu din fizicul feminin ar putea avea de suferit.

Mie mi se pare o reclamă care dă dovadă de creativitate şi reţine atenţia publicului-ţintă, chiar făcând un pic uz de principiul „sex sells”. Mai mult decât atât, aş spune că reclamele cu un final neaşteptat sunt cele care reuşesc să producă un efect mai puternic asupra publicului, tocmai datorită relaţiei dintre previzibil şi imprevizibil. Voi ce părere aveţi?

Lasă un răspuns

