Reclamele la telefonia mobilă şi emoţiile

Ştiţi genul acela de reclame care te marchează şi îţi fac pielea de găină? Care te impresionează în mod definitiv şi te pun pe gânduri? Cu vreo 2 săptămâni în urmă am văzut la televizor o reclamă care mi-a captat atenţia din prima clipă şi mi-a păstrat-o vie până la sfârşit. Am ascultat cu sufletul la gură şi cu empatie ceea ce zicea „povestitorul” din reclamă. Tot ceea ce spunea el îmi crea un puternic sentiment de identificare şi de emoţie, genul acela de emoţie care te face să ai piele de găină. Iată reclama:

Impactul reclamei mi se pare cu atât mai mare, cu cât în primele clipe nu îţi dai seama la ce se face reclamă. Pur şi simplu stai şi asculţi, te emoţionezi şi îi dai dreptate povestitorului. Apoi, în ultimele secunde, apare sigla Vodafone şi ideea „împreună suntem mai puternici”.

A doua reclamă am văzut-o la câteva zile după cea de sus. Dacă prima m-a emoţionat destul de tare, asta a reuşit să mă ducă până (foarte) aproape de lacrimi. E adevărat că sunt mai emotivă de felul meu, dar i-am mai arătat reclama cuiva (de sex masculin de data asta) care, deşi a refuzat cu stoicism să îşi manifeste emoţia, a recunoscut că reclama atinge, într-adevăr, o coardă sensibilă.

Cuvintele sunt de prisos în reclamă – imaginile şi melodia de pe fundal spun toată povestea într-un mod impresionant şi, deşi mi-am dat seama mai repede decât la prima reclamă că este vorba de telefonia mobilă sau, mai exact, Internetul pe mobil, spotul celor de la Cosmote mi-a smuls o reacţie mai adâncă decât cel de la Vodafone.

Jos pălăria pentru modul de realizare a ambelor reclame. Mă declar profund impresionată şi atinsă şi sper ca data viitoare când le voi vedea la televizor să reuşesc să îmi ţin emoţiile în frâu. Voi cum staţi?

One thought on “Reclamele la telefonia mobilă şi emoţiile

Lasă un răspuns

