Vânătoarea de like-uri

Am văzut, în repetate rânduri chiar, anumite poze pe Facebook, la care efectiv se „cerşeau” like-uri după modelul „Hai să vedem câte like-uri strângem pentru…” sau, eventual, „Strângem x mii de like-uri pentru…?”.  De multe ori era vorba de situaţii înduioşătoare, ca de exemplu „Hai să vedem câte like-uri obţinem pentru soldatul acesta care îi scrie o scrisoare copilului său”. Alteori erau doar chestii banale, gen „Câte like-uri strângem pentru pisicuţa asta mică, pufoasă, drăgălasă etc.”

Sincer, personal nu prea văd rostul acestor „Hai să vedem câte like-uri strângem”. De ce hai să vedem? Pentru cine le strângem? Pentru soldat sau pentru pisică? Pentru fotograful care s-a gândit să surprindă personajul? Pentru cel care s-a gândit să pună poza pe Facebook şi să lanseze întrebarea?

Când vine vorba de like-uri, eu funcţionez pe principiul îmi place, dau like. Mă cam feresc de imboldurile gen „hai dă şi mie un like„, pentru că nu simt că ar trebui să acţionez la comandă. Cu excepţia situaţiilor când vorbim de un concurs, de un premiu. Atunci, recunosc, dau like şi „la comandă”. Dar mi se oferă ceva în schimb, sunt motivată de ceva, chiar dacă premiul e, în termeni de şanse de câştig, poate doar o iluzie pentru mine.

Ceea ce m-a determinat să scriu acest articol este poza de mai jos, însoţită de comentariul pe care îl puteţi vedea:

sursa foto: Facebook

Nu vreau să judec prea uşor, că poate eu nu înţeleg viziunea altora, dar trebuie să spun că mi se pare o situaţie superficială. Să ceri 7.000 de like-uri că… aşa ai tu chef. Ce face Cătălin cu cele 7.000 de like-uri? Le transformă în bani cumva? Le cuantifică în aprecierea persoanei lui? Şi dacă le obţine nu se frământă oare întrebându-se dacă sunt într-adevăr pentru el, sau dacă nu sunt, de fapt, pentru soţia lui?

Ce văd eu că ar putea sta în spatele cererii din poza de mai sus e ori orgoliul personal (şi e cam nasol atunci), ori dorinţa mai mult sau mai puţin nobilă a Andrei de a interacţiona cu fanii ei (lor?). Iar, în cazul acesta, cred că se pot găsi căi mai bune de interacţiune în locul „cerşitului” de like-uri… Şi totuşi, se pare că au trecut cu mult de goal-ul fixat.

Voi aţi adăuga vreun like la cele 16.000+ deja existente?😉

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s