Mai bifăm o ediţie Social Media Summit Timişoara

Ieri, 26 septembrie 2012, a avut loc cea de-a treia ediţie Social Media Summit Timişoara. A zecea ediţie SMS în general, a doua participare pentru mine. Şi, bineînţeles, o şansă foarte bună de a învăţa lucruri noi de la specialiştii în domeniu, aleşi pe sprânceană de organizatori – revista Biz. Lista vorbitorilor şi a prezentărilor susţinute de aceştia o găsiţi aici.

Dacă ar fi să stabilim un laitmotiv pentru această ediţie SMS – ei bine, acela ar fi… pisicile! Iar morala: să nu mai punem  poze cu pisici pe profilurile noastre de social media. Decât dacă avem o afacere cu pisici. Iar avantajul Twitter-ului este că acolo nu vedem pisici (mediul fiind mai serios). În traducere, specialiştii din domeniu ne recomandă să nu ne asociem imaginea cu ceva care nu ne reprezintă, cu atât mai mult atunci când reprezentăm o companie, un brand sau un produs. Adică nu are niciun rost ca o florărie, spre exemplu (că tot am vorbit la SMS de florăria lui Leonard în cadrul workshop-ului) să posteze poze cu pisici, câini, răţuşte sau     alte pufoşenii pe wall-ul de Facebook, dacă nu se vrea asociată cu ele.

În continuare, voi încerca să redau, pe scurt, ideile cele mai importante din prezentările de ieri.

Cristina Puţan ne-a arătat un studiu despre promovarea online a companiilor din vestul ţării, la care a muncit sârguincios timp de o lună , nu fără a întâmpina probleme. Rezultatele nu sunt chiar roz pentru mândria noastră, a celor din vest: prea puţine companii investesc cum trebuie în promovarea online, există doar câţiva oameni cu studii în domeniu, care se ocupă de acest aspect într-o companie şi mare parte din activitatea online rămâne nemăsurată şi, deci, nu oferă date concrete despre eficienţă. Aici puteţi găsi studiul, pentru a arunca o privire peste el.

Oltea Zambori a enumerat câteva din principiile de bază din jurul unui blog, cum ar fi stabilirea audienţei, poziţionarea pe un subiect, stilul de scris potrivit. O idee demnă de reţinut este aceea că „un blog provincial nu înseamnă neapărat un blog local” şi că blogger-ii îşi fixează singuri limitele spaţiului la care se referă prin conţinuturile abordate.

Despre cum să ajungi şi ce să faci ca ambasador de brand ne-a vorbit Cristina Bazavan. Cel mai important mi s-a părut să ţinem minte că ambasadorul de brand trebuie să aibă o legătură reală cu brandul (adică să îl agreeze, să îl folosească), pentru a avea credibilitate în faţa publicului său. De asemenea, trebuie să fie coerent în alegeri – adică nu promovează întâi o cauză religioasă, apoi un club de striptease. Şi încă ceva – dacă dai mai mult de la tine, faci un efort în plus, vei primi mai mult înapoi.

Alex Bleau şi-a structurat prezentarea în jurul a trei termeni-cheie: relaţie, motivaţie şi conţinut în social media.

Alexandru Nicolăică ne-a prezentat proiectul Şcoala de Beauty Blogging by L’Oreal, care a avut două seturi de consecinţe pozitive: pe de o parte rezultatele  favorabile ale campaniei pentru firma de cosmetice, iar pe de altă parte dezvoltarea segmentului de beauty blogging în România.

Bogdan Theodor Olteanu ne-a făcut să ne gândim la următoarea întrebare: va mai fi blogul nostru util/viabil/productiv peste cinci ani de zile? Şi spre ce se îndreaptă el?

Alex Negrea a ţinut, ca de obicei, o prezentare foarte entuziastă, interesantă şi utilă despre social media. A vorbit despre diverse idei de obiective pentru social media, cum ar fi: awareness-ul, crowdsourcing-ul, validarea/target-ul, vânzarea. La fiecare a amintit şi despre cum se pot realiza, precum şi măsura. Ce mi-a plăcut a fost o comparaţie făcută de el între Facebook şi Google: Google îţi oferă mereu ceea ce cauţi, iar Facebook îţi oferă ceea ce nu cauţi, dar îţi place.

Reprezentanul companiei Staropramen, Ioana Bondrilă, a relatat câteva date interesante despre campania brandului în online: s-a folosit o hartă interactivă de Facebook, ce indica traseul caravanei Staropramen prin ţară, s-a apelat la post-uri săptămânale, la events şi la imagini. Blogger-ii au fost şi ei atraşi în campanie – 45 la număr. Rezultatul campaniei a constat din 84.240 de impresii online şi un sampling realizat cu 30.000 de oameni.

În ultima parte a summit-ului, Cristian Manafu a ţinut un workshop referitor la strategia de comunicare în online. Paşii de urmat sunt, aşadar, 1. definirea obiectivelor, 2. definirea audienţei, 3. alegerea canalelor, 4. activităţi şi tactici, 5. unităţi de măsurare. Şi cum teoria fără practică e cam degeaba, totul a fost exemplificat cu ajutorul florăriei lui Leonard, pentru care am elaborat împreună un plan de comunicare online.

Cam asta a fost. Ne-am simţit bine, am învăţat câte ceva şi ne propunem să ne vedem la anul, cu acelaşi entuziasm din partea tuturor🙂

Surse foto: SMS, pisică

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s