Hai să mai şi verificăm ce scriem…

Dintotdeauna am încercat să scriu corect. Că poate mi-au mai scăpat ceva greşeli pe ici, pe colo, fie ele datorate neştiinţei sau neatenţiei, nu e tocmai un motiv de laudă. Măcar am încercat. Dar aşa cum m-am învăţat să acord atenţie scrisului meu, aşa m-am obişnuit să privesc cu ochi critic şi ce scriu alţii. După caz – să ascult ce spun alţii. În cazurile de comunicare face-to-face mi-am dezvoltat în timp chiar şi obiceiul (enervant pentru unii, greu de înfrânat pentru mine) de a-i corecta pe ceilalţi. Ştiţi cum se spune – fiecare cu păsărelele lui…

Acuma că greşeşte Gică (să ne înţelegem, nu e nimic personal cu niciun „Gică”) de la Producţie când scrie o cerere către directorul firmei e una. Nu e chiar de dorit, dar să trecem peste. Dar când greşesc oamenii care îşi câştigă pâinea din aceste lucruri mi se pare mai greu de acceptat. Nouă ni s-a spus în facultate „Verificaţi de două ori înainte de a scrie şi a preda ceva„. Sau a apăsa pe Send. Sau pe Publish. Şi sincer – mi se pare justificat sfatul.

De ce am ajuns să scriu articolul acesta? M-am mai amuzat eu şi altă dată de greşeli strecurate prin vreo scriere de pe Internet, dar în această seară parcă am dat peste prea multe. După cum poate am mai spus, de obicei îmi iau doza zilnică de ştiri de la Adevărul. Nu e prima dată când găsesc greşeli de tipar în articolele lor, dar azi am dat peste ele la fiecare articol pe care l-am accesat. See for yourself🙂

sursă imagine: Adevărul

sursă imagine: Adevărul

Avem, deci, de toate – de la greşeli de neatenţie-tipar până la virgulă între subiect şi predicat, care, presupun şi sper, că e tot din neatenţie.

Cea pe care o puteţi observa în imaginea de mai jos este, însă, cireaşa de pe tort. Eu una m-am amuzat copios. Până m-am enervat când am văzut greşeli în toate cele trei articole pe care le-am accesat.

sursă imagine: Adevărul

Ştiu că ritmul în care trebuie să apară ştirile în mediul online este unul extrem de rapid, iar dacă nu ţii pasul eşti eliminat de concurenţă. Dar parcă un pic mai multă verificare/atenţie la scris n-ar strica. Pentru că avem pretenţii de scris corect de la elevi, studenţi sau oameni de rând, gen Gică de la Producţie. Dar dacă nici media nu scriu corect, ei de ce ar face-o?!

P.S.: Dacă găsiţi greşeli în articolele scrise de mine, trageţi-mă de mânecă😉

Lasă un răspuns

