Rebranding Straja

După o perioadă destul de lungă în care n-am mai scris nimic şi pentru care îmi cam asum celebrul „ruşinică, ruşinică„, revin cu un articol la care mă gândesc de ceva vreme, încă de când am aflat că Straja trece printr-un proces de rebranding.

Printre pasionaţii de schi din vestul ţării, dar şi din părţi mai centrale ale patriei noastre, Straja este o staţiune de schi destul de (ca să nu zic foarte) cunoscută. De ani buni de zile, lumea merge la Straja pentru un pic de schi, un vin fiert, un banchet mic sau chiar o ieşire în club cu gaşca. Cu toate că există şi câteva critici la adresa staţiunii (ca de exemplu că e construită haotic, fără nici o logică), ea este apreciată suficient de iubitorii de schi. Asta şi pentru că oferă (sau oferea) preţuri destul de mici faţă de staţiunile mai „de fiţe” de pe Valea Prahovei.

În ceea ce mă priveşte pe mine pot să vă spun că am mers la Straja încă din Generală, când asta era un fel de „staţiune-minune” după Semenicul care se ducea de râpă văzând cu ochii. Îmi plăcea tare mult la Straja iniţial şi am o grămadă de amintiri legate de acel loc – unele mai plăcute (spre exemplu că am învăţat să schiez cu spatele), altele mai puţin (motivul pentru care a trebuit să învăţ să schiez cu spatele – m-am întors din greşeală, am început să alunec cu spatele la vale şi nu m-am oprit decât după o căzătură monumentală). În toţi anii de când merg acolo am văzut cum s-a mai dezvoltat staţiunea câte puţin – mai un teleschi, mai o pârtie, mai o dugheană de vin fiert sau de kurtos kalacs, alias cozonac secuiesc.

Din toamnă însă au apărut nişte schimbări mai mari: vechiul telescaun care asigura urcarea în staţiune a fost înlocuit de o telegondolă foarte faină şi s-a mai făcut o pârtie suuus pe vârful Straja, care face ca traseul posibil de coborâre să fie unul mult mai lung decât înainte. Toate bune şi frumoase, investiţia şi execuţia telegondolei (pârtia n-am încercat-o încă) sunt de lăudat. Cu o singură chestie nu mă împac deloc: că nu au fost în stare să înlăture interesele şi orgoliile şi să facă un singur sistem de taxare în toată staţiunea. Astfel că umbli cu trei cartele după tine sau cu vreo cartelă şi câteva bilete „zburătoare” de hârtie.

Trecem însă peste toate criticile şi aspectele mai puţin plăcute şi ajungem la un alt hot point: rebranding-ul staţiunii. Straja nu mai este doar „Straja”, ci este, mai nou, „Wolvesland„. De ce Wolvesland? Habar n-am. Cui i-a venit ideea? Nu ştiu. De ce trebuie să schimbe numele? N-am idee. Dar mi-ar plăcea să aflu şi poate mă ajutaţi voi, dacă ştiţi ceva. Voiam să îi laud pentru pagina de Facebook pe care au pus-o la punct şi pe care postează constant informaţii despre staţiune, stratul de zăpadă, condiţiile de schi, poze cu schiori etc. Dar le-am trimis un mesaj acum vreo 3 zile, în care îi întrebam tocmai ce am zis şi mai sus. De ce rebranding? N-am primit nici un răspuns până acum…

wolvesland

sursa: Facebook-ul Wolvesland

Tare curioasă sunt să ştiu ce părere aveţi şi voi despre acest rebranding al Strajei. Mie mi se pare că produce destul de multă confuzie deocamdată, pentru că identitatea staţiunii este promovată şi prin vechiul şi tradiţionalul „Straja”, şi prin noul tărâm al lupilor. O să spunem de acuma că mergem la Wolvesland?! Nu prea cred. Dacă îi zic la bunica, întâi mă-ntreabă ce-i aia, după aia îmi zice să am grijă să nu mă mănânce lupii.

Voi ce credeţi despre asta?

P.S. @Wolvesland: Cover photo-ul nu este cel mai reuşit, am văzut imagini mai de calitate din Straja (sau Wolvesland).

6 thoughts on “Rebranding Straja

  1. Aoleu nu au 1 singur mod de taxare?…super:)) nu e nici un site unde sa scrie exact ce cartele/bilete acopera care partii? oricum de-abia astept ziua de joi sa plec incolo😀 statiune perfecta pentru un weekend prelungit de ski. Dar daca e de mers 1 saptamana, e clar Austria destinatia…

    • O să te distrezi cu câteva cartele după tine :)) Oricum şi eu merg în weekend acolo, aşa că poate ne vedem pe pârtie. Spor la schi îţi doresc!😀 Şi data viitoare să ne vedem în Austria!

      • Of n-am vazut raspunsul tau la timp. Joi am plecat incolo. Da, nebunie la cartele…din pacate la asa o vreme am incercat doar o data pe nr. 3 si am renuntat ca era groaznic viscolul sus. Am ramas pe nr. 4 si gondola… Dar am fost placut surprinsa de amabilitatea gazdelor la vila Bianca unde am stat si la vila Oana unde am mancat un excelent pui shanghai🙂

      • Şi eu am prins un viscol foarte „fain” sâmbătă, când am fost la Straja. Şi coadă jos la bilete pentru gondolă. Ah şi iar nu am putut încerca ultima pârtie inaugurată – cea din Vf. Straja, care era închisă din cauza viscolului. Trebuie să mai rămână ceva şi pe data viitoare nu?🙂 O să ţin minte numele de cabane pentru referinţe viitoare😀

  2. Tinand cont ca in Notes afiseaza doar preturile la cartela de gondola si telescaun si doar astea apar si in poze tind sa cred ca pagina e legata de proprietarul acestora…

Lasă un răspuns

