ecomTIM 2013 – un musai pentru cei din comerţul online

…Şi nu numai pentru cei care activează în e-commerce, ci şi pentru toţi cei care vor să afle mai multe despre tendinţe în domeniu, tips&tricks, studii de caz şi păreri ale specialiştilor din domeniu.

ecomtim

Sursă foto: Facebook ecomTIM

Ediţia de anul acesta (prima la care am participat) s-a desfăşurat în 13-14 martie la Hotel Timişoara, prima zi fiind dedicată conferinţei, iar a doua workshop-urilor. Îi mulţumesc încă o dată lui Ovi Sîrb, de la care am câştigat invitaţia pentru conferinţă. Ovi a fost şi bloggerul oficial al evenimentului, live-bloggingul lui aducând informaţii „fierbinţi” din sala de la Hotel Timişoara.

Per total pot spune că a fost un eveniment foarte reuşit, bine organizat (felicitări organizatorilor!), cu o grămadă de speakeri interesanţi care au oferit muuulte informaţii utile şi chiar inedite. Nu o să vă spun ce a zis fiecare speaker, pentru că nu vreau să concurez cu live-bloggingul🙂 Dar o să vă spun ce mi-a plăcut mai mult.

Primul speaker a fost Daniel Enescu (Managing Partner, Daedalus Millward Brown). El a prezentat un studiu foarte concludent despre starea comerţului online din România şi a dat un citat care mi-a plăcut foarte mult: „O lecţie foarte bună de marketing e căsătoria: motivul pentru care te căsătoreşti nu e niciodată acelaşi cu cel pentru care rămâi căsătorit.” De la domnul Enescu am aflat şi câteva cifre despre succesul uriaş pe care l-a avut Black Friday în România:

  • 1 din 10 persoane a cumpărat ceva cu această ocazie
  • cumpărătorii făceau parte din categoriile de vârstă 18-24, respectiv 24-34 ani
  • 25% din persoane au comandat telefonic
  • cele mai multe comenzi au fost făcute de pe laptop/desktop (chiar şi de către cei care nu deţin un astfel de device acasă), apoi de pe smartphone şi tabletă
  • 45% din produsele comandate de Black Friday au fost electrocasnice.

Black-Friday-2012-deals

Sursă foto: Buhnici

Pe lângă informaţiile despre Black Friday, Daniel Enescu a mai menţionat că site-urile de licitaţii (tip ebay) şi cele de mica publicitate sunt în scădere în ceea ce priveşte comerţul online, în schimb gaming-ul şi gambling-ul se află în creştere. De asemenea, plata online cu cardul înregistrează uşoare creşteri, în timp ce plata prin ramburs începe să mai piardă din teren. Tot de la domnul Enescu am aflat câte ceva despre barierele pentru cumpărături online (neîncrederea în site, experienţe negative), despre ce anume generează retenţia pe un site de e-commerce (cantitatea şi calitatea informaţiilor, preţuri cât mai mici, ergonomia site-ului, promoţiile şi reducerile, transportul gratuit şi returnarea gratuită). Speaker-ul ne-a atras atenţia, însă, asupra loialităţii cumpărate prin concursuri şi promoţii, loialitate care este trecătoare şi care se pierde în momentul în care magazinul nu mai poate ţine pasul cu promoţiile.

Cătălin Creţu (Country Manager, Visa Europe – România) a scos în evidenţă un aspect foarte important în cazul magazinelor virtuale: atunci când nu poţi vedea live produsul cumpărat, este foarte important să ai politica de returnare cât mai vizibilă. În plus, în acest caz calitatea livrării este un criteriu major în funcţie de care clientul apreciază calitatea produsului.

Continuare în Part 2🙂

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s