ecomTIM 2013 – un musai pentru cei din comerţul online (part II)

ecomtim smallVorbim (sau scriem), în continuare, despre conferinţa ecomTIM, cel mai important eveniment regional dedicat comerţului online.

Al doilea panel al conferinţei a fost dedicat tot comerţului online, dar de data aceasta celui de pe telefoanele mobile. Chiar dacă poate nu mai este o noutate pentru noi, toţi speakerii au confirmat ascensiunea pe care o înregistrează smartphone-urile în termen de  comerţ de pe telefonul mobil şi de aplicaţii cât mai diverse.

Primul speaker din acest panel, Roberto del Sol (Founder & CEO, ReallyLateBooking – un fel de last-minute pentru hoteluri), ne-a împărtăşit 7 sfaturi pentru succes:

  1. „Find the opportunity.
  2. Be mobile.
  3. Be native (apps dominate our time).
  4. Be multiplatform.
  5. Be local.
  6. Be social.
  7. Be fast.”

Dan Boabes (CEO, Simplus) ne-a spus că mobile payments sunt din ce în ce mai folosite în ultimii ani. Există 3 modalităţi de a face aceste mobile payments:

  • prin operatorul de telefonie mobilă
  • prin portofel prepaid
  • prin debitarea cardului de credit.

Dacă acum 10-15 ani mobile payments presupuneau achiziţionarea de logo-uri, ringtone-uri sau alte minuni de acest gen, la momentul actual plătim prin mobil o groază de alte chestii, produse sau servicii (vezi, de exemplu, noul sistem de parcare din Timişoara – TimPark).

Elisabeta Moraru (Industry Manager, Google România) a dezvăluit faptul că în ultimii 2 ani căutările de pe mobil au crescut de 5 ori. Cu toate acestea, 59% din site-urile româneşti nu sunt pregătite pentru a fi mobile. Elisabeta ne-a oferit un link foarte util, unde putem verifica în ce măsură este adaptat site-ul nostru pentru mobil: startmobile.ro

Panelul de comerţ „mobil” a fost urmat de cel numit „Ecosistem de business”. În cadrul acestuia, primul speaker a fost Lisa Myers (CEO, VerveSearch) din Londra, UK. Cu un speech foarte antrenant, Lisa ne-a vorbit despre corelarea dintre semnalele din reţelele sociale şi ranking mai bun în motoarele de căutare. Ea afirma că „boost„-ul social media descreşte în timp, iar content-ul se întoarce spre autorii săi.

Interesantă mi s-a părut şi prezentarea lui Lucian Aldescu (CEO, DPD România). El ne-a spus cam care este „viaţa” unui colet, din momentul în care este preluat de la expeditor şi până în momentul în care este livrat destinatarului. E bine să îţi explice cineva cum funcţionează acest sistem, pentru că te poate ajuta să înţelegi mai bine procesul, să îi explici şi clientului dacă te întreabă şi să ştii ce ar trebui tu să faci, pentru ca procesul să se desfăşoare cât mai bine (spre exemplu, să scrii codul poştal, pentru că are un rol major în identificarea destinaţiei).

Cam atât am vrut eu să vă povestesc. Chiar dacă poate au mai fost şi alte informaţii interesante, cele de mai sus mi-au rămas cel mai bine în minte.

Sursă foto: Facebook ecomTIM

 

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s