E cutremur?! Unde, unde?!

Când îmi scriam acu’ vreun an lucrarea de licenţă în care vorbeam despre influenţa pe care a ajuns să o aibă social media ca sursă de informare, promovare şi difuzare a ştirilor, am dat ca exemplu cazul cutremurului din China. În 2008, primele informaţii despre cutremurul de care tocmai am amintit au apărut nu la CNN, nu la EuroNews, nu pe site-urile online de ştiri, CI pe Twitter.

Să citeşti despre influenţa şi efectul social media, precum şi despre astfel de exemple concrete e una – dar să le trăieşti pe pielea ta parcă e altceva…

Internet-Responds-Meme-Washington-DC-Earthquake-Banned-In-Hollywood-05Marţi în jurul orei 14, subsemnata stătea în birou la Moşniţa Nouă şi se uita pe news feed-ul de pe Facebook. Şi ce să vezi?! Iaca statusul următor:

OK, a simtit cineva o zguduiala ca de cutremur? Mie mi s-a zdruncinat mansarda!

Reacţiile nu au întârziat să apară – unii şi alţii ziceau că au simţiti şi ei zguduiala în diferite părţi ale Timişoarei. Unii şi-au exprimat uşurarea că au simţit şi alţii ce au simţit ei. Alţii spuneau că au crezut că mută vecinii mobila.

Câteva minute mai târziu au început să apară şi primele confirmări de pe site-urile online de ştiri. Dar oamenii erau deja (cel puţin parţial) informaţi.

Eu, una, nu am simţit nimic în Moşniţa Nouă. Dar am ştiut de pe Facebook că în Timişoara s-a simţit cutremurul, aşa că am putut să o sun pe mama şi să o întreb „Na, s-a zgâlţâit un pic apartamentul?” La care ea mi-a zis că a simţit ceva, dar a crezut că a trecut un camion. Noroc că am lămurit-o că n-a fost un camion, ci un mic cutremur. Faină treaba asta cu social media, nu?

Sursă foto

Lasă un răspuns

