Work & Travel USA: Pregatiri generale

DocumentsDupă ce aţi trecut de faza cu luarea deciziei de a pleca, alegerea agenţiei de Work&Travel şi înscrierea în program, urmează nişte pregătiri generale. În primul rând trebuie să „keep in touch” cu reprezentantul agenţiei, pentru a vedea ce acte trebuie completate şi cât de repede. E important să duceţi cât mai repede toate documentele de care e nevoie, pentru că e o grămadă de hârţogărie care poate întârzia procesul dacă nu e făcută din timp. Andrei, contactul nostru de la Work Profiler ne suna întotdeauna când era nevoie să aducem vreo copie după un document, să completăm vreun formular sau să aducem un avans pentru program.

Un alt lucru ce trebuie făcut cu timp este programarea pentru viză la Ambasada SUA. Când spun asta, mă refer la faptul că trebuie să vă gândiţi cam în ce interval aţi putea, ca să nu fiţi programaţi, de exemplu, în ziua în care se mărită cea mai bună prietenă sau în care trebuie să vă duceţi căţelul la operaţie🙂 Programarea tuturor studenţilor pentru viză este destul de greu de realizat, în aşa fel încât toată lumea să fie mulţumită. Astfel, cu cât daţi mai repede de ştire când nu puteţi să mergeţi, respectiv când aţi putea, cu atât mai probabil este să fiţi mulţumiţi de rezultat. Noi am fost destul de pretenţioşi; am spus că nu putem decât în nu ştiu ce interval din luna mai şi că vrem neapărat să fim programaţi în aceeaşi zi la ambasadă, ca să plecăm împreună la Bucureşti. Mai multe despre cum a fost la ambasadă vă povestesc în post-ul următor.

Vă recomand să vă gândiţi şi cum veţi face cu examenele dinAppointment Book Calendar and Pen sesiune. Interesaţi-vă exact când pică sesiunea la voi şi vedeţi cât de mult se suprapune cu perioada în care vreţi să plecaţi. Dacă aveţi nişte profesori înţelegători, încercaţi să vorbiţi cu ei şi să vedeţi dacă nu puteţi da examenele mai devreme, eventual cu alţi ani de studiu sau împreună cu alţi studenţi care vor să plece. Au mai fost studenţi care n-au vrut să se complice cu dat examene mai devreme sau care nu au reuşit să înduplece profesorii şi au rămas cu restanţe. Nu e capăt de ţară, dar e păcat, după părerea mea. În principiu se pot găsi soluţii.

airplane ticketsUltimul lucru de care vă vorbesc (scriu) azi este biletul de avion. Aici aveţi două posibilităţi – fie îl cumpăraţi pe cont propriu (aruncaţi o privire la esky.ro, au nişte oferte foarte bune), fie îl luaţi de la agenţia de W&T. A doua variantă vă oferă câteva avantaje cum ar fi garanţia banilor înapoi dacă nu luaţi viza sau o schimbare gratuită a datei de întoarcere. Noi am avut noroc să nu trebuiască să ne primim banii de avion înapoi, dar am folosit acea schimbare a datei de întoarcere. De fapt, cred că sunt destul de slabe şansele să te întorci exact când ai prevăzut, pentru că atunci când eşti în State te gândeşti că parcă ai mai sta o zi, două, ca să vizitezi încă ceva. Ca şi punct de decolare puteţi alege Budapesta sau Bucureşti. Dacă sunteţi din vestul ţării, merită să vă luaţi zborul din Budapesta. Până acolo puteţi ajunge ori cu ajutorul unui prieten sau unui membru de familie, ori prin intermediul unui serviciu de transport la aeroport. Noi am mers prin agenţia Recreation şi a fost foarte comod. Ne-a luat din faţa casei şi ne-a dus până la terminalul de unde urma să decolăm. Ca şi costuri, ţin minte că am plătit vreo 120 de lei de persoană, parcă.

Data viitoare vă povestesc mai multe despre cum e cu viza şi cu vizita la Ambasada SUA de la Bucureşti.

Surse imagini: 1, 2 & 3

6 thoughts on “Work & Travel USA: Pregatiri generale

  1. Pingback: Work & Travel USA: Viza | Sabina Stoiciu

  2. Pingback: Work & Travel USA: Cum am ajuns în OC | Sabina Stoiciu

  3. Pingback: Work & Travel USA: Partea de travel (I) | Sabina Stoiciu

  4. Buna seara Sabina,fiica mea este deja de 2 saptamani in OC si nu se prea descurca cu apa,dar mai ales cu mancarea.Astfel ca apelez la experienta ta pe care ai trait-o in perioada respectiva. Daca sti cateva trucuri pentru a fi mai usor sa gateasca mai convenabil(dar nu fast food) te rog sa mi le scri pentru a le da mai departe. Multumesc anticipat de raspuns. Cu consideratie,un tata grijuliu, George.

    • Buna ziua, George,

      Stiu de la parintii mei cum e sa fii in postura de parinte grijuliu, in timp ce fiica ta e plecata in America. Ce pot sa spun din experienta mea sunt urmatorele:
      – Primul lucru ar fi sa isi faca un card de fidelitate la supermarket, la Superfresh, de exemplu. Este unul in West Ocean City, chiar dupa pod, si unul mai prin ‘centrul’ statiunii. Nu stiu unde locuieste fiica dvs. si care ii este mai aproape. Eu nu mi-am facut card chiar din prima clipa, dar apoi am fost foarte uimita de economiile pe care le faci cu un astfel de card. Chiar merita. Il poate face direct in magazin, are nevoie doar de o adresa locala.
      – Apa am cumparat intotdeauna de la magazin – cea de la robinet avea gust puternic de fier in zona in care locuiam eu (West OC). Initial am cumparat la bidon de plastic (1 gallon), apoi cumparam baxuri cu sticle de jumatate, pentru a scapa de gustul de plastic.
      – Ii recomand calduros sa cumpere mereu mancare de la supermarket si sa cumpere pe baza a ce e in oferta. Americanii baga foarte multe oferte variate in fiecare saptamana si nu e greu sa ai un regim variat si mai economic. Ofertele sunt la orice – de la fructe si legume, pana la carne, lactate, dulciuri.
      – Recomand un rucsac pentru cumparaturi🙂 Mi-am „rupt” suficient mainile cu plase cat sa invat din asta.
      – Daca se angajeaza la un restaurant (decent), reuseste sa mai salveze niste bani prin asta cu mancarea. Cele mai multe restaurante dau voie angajatilor sa manance de la restaurant fie gratis, fie contra unei sume mici. Plus ca la sfarsitul programului mai ramane mancare pe care angajatii o pot lua acasa. Asa reusesti sa cheltui mai putin pe alimente.
      – Americanii au multe cupoane cu oferte. Nu imi amintesc exact unde se primesc, daca le primesti cand faci cumparaturile sau prin posta/in ziare, dar si cupoanele sunt o modalitate foarte buna de a mai salva niste bani.
      – Mai este un magazin cu chilipiruri: Dolar Tree, unde toate produsele sunt cel mult un dolar. In timp ce unele alimente sunt OK pentru a fi cumparate de acolo, de ex. mazare congelata, altele nu as recomanda sa fie cumparate de acolo – de ex. carne.

      Cam asta ar fi ce pot sa spun din experienta mea. Sper sa fie de folos. Mult noroc pentru fiica dvs.!🙂

  5. Mi-am mai amintit ceva: multe biserici din Ocean City ofera gratuit mese cui doreste sa manance. Un program cu orarul si bisericile participante ar trebui sa fie disponibil undeva – fie la biserica, fie pe Internet. Astfel, se poate manca un pranz/o cina la biserica, in functie de program. Nu e nimic iesit din comun, dar te mai scuteste de niste bani dati pe mancare.

Lasă un răspuns

