Work & Travel USA: Cum ne facem bagajele

packing

După ce am trecut cu bine de pregătirile generale pentru programul Work&Travel, după ce am scăpat cu bine (şi cu viză) de vizita la ambasadă, putem să începem să vorbim despre bagaje.

Dacă odată cu începerea facultăţii v-aţi mutat în alt oraş, atunci sunteţi mai avantajaţi decât mine, când vine vorba despre a face bagajul pentru 3 luni de zile🙂 Eu m-am trezit stând neajutorată în faţa dulapului, neştiind ce să bag în bagaj şi în ce cantităţi. Să iau haine groase? Să iau haine „de ieşit în oraş” sau să iau doar haine comode, mai „de scandal”? Dar tocuri are sens să îmi iau? În cazul în care sunteţi băieţi, veţi scăpa măcar de dilema tocurilor😉

Cât despre restul, sfatul meu ar fi să luaţi câte puţin din fiecare, cu accent pe hainele şi încălţările comode, pe care le puteţi îmbrăca, respectiv încălţa la lucru. Eu m-am trezit că îmi cumpăr la faţa locului câteva tricouri super-ieftine, după ce am văzut cum se pune unsoarea de la bicicletele pe tricourile mele preferate (primul meu job a fost la un centru de închiriat biciclete). În funcţie de zona în care urmează să mergeţi, puneţi mai multe sau mai puţine haine groase. Chiar dacă e o zonă super-calduroasă, nişte pantaloni lungi, un hanorac şi o jachetă ar putea fi o adevărată binecuvântare. La sfârşitul şederii în Statele Unite, pe când mă aflam în New York pe la început de octombrie, am prins aşa un frig că mi-am cumpărat nişte cizme din Chinatown. Desigur, s-ar fi putut şi fără, doar că îmi plăceau tare mult, aveau un preţ mic (vreo 20 de dolari) şi îmi prindeau foarte bine în acea seară răcoroasă. Nu uitaţi să puneţi în bagaj şi un costum de baie, dacă aveţi vreo apă în jurul locului în care mergeţi.

Din nou, nu m-am bazat prea mult pe sfaturile primite de la cei mai experimentaţi, care spuneau să nu îmi iau prea multe haine sau alte lucruri cu mine, pentru că îmi voi cumpăra destule pe-acolo. Aşa că mi-am umplut valiza cu de toate, spunând că nu mă voi arunca la cumpărături încă de la început, doar ca să am cu ce să mă îmbrac. Nu pot să spun că îmi pare rău că am procedat aşa şi că mi-am cărat o grămadă de haine, deşi e adevărat că la plecarea din State am lăsat multe haine şi alte chestii în urmă (gen rucsac, poşetă uzată, cosmetice începute), pentru a mă putea limita la un singur bagaj suplimentar pe care să-l împart cu prietenul meu, în condiţiile în care costul pentru un astfel de bagaj era de 75 de dolari.

Până la urmă rămâne la latitudinea voastră câte vreţi să vă luaţi cu voi. Dar trebuie să luaţi în calcul posibilitatea că vă veţi întoarce cu un bagaj (mult) mai mare decât cel cu care aţi plecat.

Cam atât aş avea să vă spun despre haine şi încălţăminte. În rest, voi ştiţi ce vă trebuie în viaţa de zi cu zi. Dacă aveţi un aparat foto, luaţi-l, pentru că vor fi multe de pozat. Asta, desigur, dacă nu vreţi să vă cumpăraţi o cameră foto de acolo. De asemenea, gândiţi-vă dacă are sens să duceţi un laptop cu voi. Trebuie să stiţi că uneori se mai şi fură prin America, în funcţie de unde locuieşi, aşa că hotărâţi cât de mult vă asumaţi acest risc cu lucrurile de valoare. Noi am avut noroc cu cazarea, pentru că locuiam la şeful nostru în chirie. Însă în Ocean City, din păcate, se mai fură din locuinţele în care stau studenţii Work&Travel. Dacă e aşa, puteţi lua un laptop la mai multe persoane, sau puteţi, de exemplu, să mergeţi la ceva gen Internet Cafe sau un centru pentru studenţi (în OC este aşa ceva).

În privinţa aparatelor care au priză (încărcătoare, uscător de păr etc.), va fi nevoie să vă cumpăraţi adaptoare din State, pentru că cei de acolo folosesc altfel de prize. Nu uitaţi să vă luaţi toate documentele şi actele necesare. V-aş sfătui chiar să vă faceţi şi câteva copii ale acestora, pe care să le păstraţi în locuri diferite, în caz că le pierdeţi pe cele originale sau vi se fură.

Foooarte important este să vă informaţi dinainte asupra dimensiunilor bagajelor şi greutăţii acceptate de compania aeriană cu care urmează să zburaţi, precum şi asupra restricţiilor pentru bagaje – ce nu ai voie să transporţi în bagajul de mână, ce nu ai voie să bagi nici în cel de cală etc.  Asta ca să nu vă treziţi că aveţi voie să duceţi 25 de kg, iar bagajul vostru are 30.

Nu pot decât să vă spun spor la făcut bagaje! Dacă nu puteţi închide valiza aia, aruncaţi-vă cu toată forţa pe ea, atât timp cât nu aveţi lucruri fragile înăuntru😀

Sursă poză: piccsy.com

One thought on “Work & Travel USA: Cum ne facem bagajele

  1. Pingback: Work & Travel USA: Partea de travel (I) | Sabina Stoiciu

Lasă un răspuns

