Frenezia YouTube & ideile geniale

Citeam azi pe blogul lui Victor Kapra un guest post despre YouTube, despre ceea ce face acest canal special şi despre cum unii oameni au găsit acea idee genială pe care să o transpună într-un canal de YouTube, adunând vizualizări mai repede decât le poţi număra. Şi mi-am adus aminte de o discuţie pe care am avut-o aseară la o limonadă, în Unirii.

Am aflat, de la nişte cunoştinţe, despre un canal de YouTube intitulat How To Do Anything TV. În timp ce subiectele „how to…” nu sunt noi, canalul ăsta are o abordare cu totul aparte. Astfel, puteţi să aflaţi, de exemplu, cum se scoate un măr dintr-un pantof:

Sau cum se poate atinge peretele cu un măr:

Sau cum să iei un LAN card de pe un hard disk:

Ca s-o spunem drept, nu e tocmai ceea ce aşteaptă lumea să vadă când accesează videoclipul. Şi exact în jurul acestui aspect s-a derulat discuţia de ieri, de la limonadă. Dacă nu e ceea ce aşteaptă lumea să vadă, ci mai degrabă ceva stupid, atunci de ce au videoclipurile atâtea vizualizări? Păi în timp ce unii chiar accesează videoclipul ca să vadă how to… acel lucru într-o manieră altfel, alţii fac ceea ce fac şi eu acum: povestesc în jurul lor despre ideea acestor oameni.

Chiar dacă am auzit şi  părerea că e stupid ce fac oamenii ăştia şi că vizualizările sunt nemeritate, mie mi se pare că îţi trebuie ceva talent să găseşti ideea asta, banală cum ar zice unii, şi să o şi pui în practică. Iar faptul că YouTube are potenţial de a viraliza aşa ceva nu mai e un lucru necunoscut.

Voi ce părere aveţi?🙂

Lasă un răspuns

