Pe lângă Petroşani: Valea de Peşti

Din motive personale, ajung să merg destul de des la Petroşani, în Valea Jiului. Dacă la început, acum vreo 2-3 ani, mi se părea o zonă destul de deprimantă, de ceva timp încoace am ajuns să îi văd farmecul. Deşi este o zonă mai săracă, peisajul din jur te face mult mai bogat decât ai putea fi, din acest punct de vedere, în Timişoara.

În zonă sunt multe de văzut şi multe de făcut. Despre Transalpină şi despre Cheile Jieţului v-am povestit deja cu ocazia unui Trash the Dress organizat aici.

Un peisaj splendid găsiţi însă şi la Lacul Valea de Peşti. Situat la vreo 40 de km de Petroşani, mergând în direcţia Uricani şi trecând de această localitate, lacul de baraj are o frumuseţe aparte, iar adevărul este că nu ştiu cât de multă lume ştie de el, în afară de cei din zonă. Dacă laşi maşina pe marginea drumului dinspre Petroşani şi faci o plimbare de 10-15 minute, ajungi deja la baraj. Nu trebuie să vă speriaţi de semnul cu „Atenţie! Vipere pe baraj!”, aşa cum fac eu ori de câte ori ajung acolo, cu toate că nu am văzut niciuna până acum. Dar puţină prudenţă nu strică, cu toate că nu îmi doresc nici mie, nici vouă, să vă întâlniţi cu un astfel de exemplar.

Nu e prima dată când am venit la Valea de Peşti, dar mă simt bine aici de fiecare dată. Fie că vrei să faci un grătar, să dormi cu cortul la coada lacului sau doar să te plimbi, lacul va fi pe placul tău. Când am dormit cu cortul, însă, ne-am speriat destul de tare noaptea de nişte zgomote care veneau din pădure, doar ca să descoperim a doua zi că erau câteva veveriţe foarte „fioroase” ce pocneau lemne noaptea. Pe lângă veveriţe, Valea de Peşti mai adăposteşte diverse vietăţi, cum ar fi mormoloci (sau broscuţe, depinde când mergeţi pe acolo), peşti, libelule, buburuze, fluturi şi altele.

Dacă aveţi drum prin zonă, nu strică să aruncaţi o privire. Eu zic că n-o să vă pară rău.

P.S. Pozele cu şi de pe baraj sunt interzise.

Valea de Pesti buburuza

Valea de Pesti lacul

Valea de Pesti printre copaci

Valea de Pesti pestisori

Valea de Pesti libelula

Valea de Pesti munti

Valea de Pesti peisaj

Valea de Pesti acces

Valea de Pesti idilic

Lasă un răspuns

